טיול פברואר 2024 - הרי ירושלים

יצאנו ביום חורף קר, גשום וערפילי לתור את הרי ירושלים. נפגשנו בתחנת הדלק בכניסה לקרית יערים בה מונצח הזמר אלויס םרסלי במספר פסלים ובמזנון מלא במוטיבים מתאימים. עלינו דרך אבו גוש וקיבוץ מעלה החמישה אל יער החמישה שבו שבילי נסיעה מהודקים במעבה היער היפה.

הטמפרטורה היתה כ-6° וההר ברובו כוסה בערפל סמיך. בשבילי היער פגשנו מבחר אורנים וברושים תמירים וכאשר התפזר קצת הערפל זכינו בהצצה אל הנוף ההררי המרהיב. פגשנו פריחה של רקפות, עיריות, זלזלת הקנוקנות ופה ושם גם חלקות קטנות של כרמי גפנים ליין.

הגשם שירד באזור במשך מספר ימים זימן לנו גם מחזות של זרימה בערוצי קטנים ואפילו מפלים קטנים ושוצפים בין העצים. לאחר שיטוט ביער ירדנו אל עין נקופה הנקרא גם עין גרוסמן על שמו של חלל צה"ל אורי גרוסמן,  בנו של הסופר דוד גרוסמן, שנפל בקרב במלחמת לבנון השנייה. המעיין נובע מנקבה שנחצבה בסלע וזורם בתעלת אבן אל בריכה מרובעת בנויה מאבני המקום בה ניתן להשתכשך בימים חמים יותר.

מעין נקופה גלשנו אל נחל כסלון, אחד הנחלים הגדולים בהרי ירושלים שמקורותיו נמצאים על יד הר אדר והוא זורם מתחת לכביש 1 שמתנקז על יד בית שמש אל נחל שורק

לצד כביש תל אביב-ירושלים הגענו לפאתי מושב בית נקופה שם עצרנו על יד עין נקעה, המכונה גם עין המסייעת 7020 על שמה של פלוגה מסייעת בגדוד 7020, גדוד נחשון בחטיבה 5, לזכרם של 13 חיילי הפלוגה שנפלו בג'נין במבצע חומת מגן בשנת 2002. (ראו תמונה מימין)

מעין נקעה חזרנו לטפס בשבילי הכורכר התלולים לכיוון קבוץ מעלה החמישה, שם בחרנו להקיף את הקבוץ בדרך צדדית עם נוף נהדר לכפר הפלסטיני קאטאנה שמעבר לגדר הבטחון שהצלחנו לראותו להרף עין כשהתפוגג הערפל.

לפתע התקבלה קריאה ברשת קשר הקבוצתית שאחד הג'יפים החליק מהשביל למדרון. מיד נחלצנו כולנו למבצע חילוץ מורכב עם רצועות גרירה כדי לחלץ את הרכב. לאחר מאמצים רבים חולץ הג'יפ מהמדרון אל הדרך. כשנשאל חברנו נהג הג'יפ מה קרה, סיפר שאכל לבן ולהרף עין הסיר מבטו מהדרך...

הקפנו את קבוץ מעלה החמישה וגלשנו בכביש אל נקודת ההתחלה והיתה גם נקודת הסיום.

חוויות ותמונות בסרטון מימין.

לצפייה באוסף סרטי טיולים שעשינו ברכבי שטח (פלייליסט ביוטיוב) לחץ כאן.

שפע נושאים לשירה בציבור, הרצאות מזומרות, טיולים מזמרים, טיולים ברכבי שטח והרצאות על טבע האדם בהנחיית ד"ר איתי פלאות