טיול יוני 2023 - מגזית לרמת סירין, שרונה, נחל יבנאל ועמק הירדן

יצאנו בבוקר אביבי מצומת גזית  לאורכו של נחל קמה אל מעיין שדמות דבורה על שביל החמישה. המעיין נמצא על יד בית המשאבה הישן של מושב שדמות דבורה והמים נקווים בבריכת אבן בנויה וצלולה המזמינה את המבקרים לטבילה מרעננת במימיה.  מהמעיין המשכנו בדרכי העפר של רמת סירין בכיוון צפון מזרח אל עבר עין שרונה. המקום מטופח עם שולחנות פקניק בצל אקליפטוס ענק, המהווה מקום מצוין לארוחת בוקר. מעת למטה משם מצוי המעיין וגם הוא נקווה אל בריכת אבן מלאה במים צלולים וקרירים, תענוג.

מעין שרונה המשכנו וחצינו את מושב שרונה וגלשנו את עבר בקעת יבנאל שבמרכזה מתחתר נחל יבנאל. שוטטנו בשדות מושב הזורעים וצפינו בציפורים המעטות במאגר המים, שכולו מכוסה בלוחות סולריים, שבנוסף ליצירת חשמל, גם מקטינים משמעותית את האידוי המים מהמאגר.

המשכנו דרומה בבקעת יבנאל לאורך תוואי הנחל, שהלך  והתחתר עמוק יותר ויותר, עברנו את הכביש המחבר את המושבה יבנאל אל צומת אלומות והמשכנו בערוץ ההולך ומעמיק מתחת לגבעה עליה נמצא קיבוץ אלומות. ופנינו עם הערוץ מזרחה אל עבר שפך הנחל בעמק הירדן , ממש על יד קיבוץ בית זרע שם נשפך נחל יבנאל אל נפתוליו של נהר הירדן.

אחרי שכשוך מהנה במי הירדן, וצפים בלהקות של דגים וצבי ביצה, עלינו אל מצפה מוסא שמעל הירדן שנבנה במקום לזכרו של משה (מוסא) להב, חבר קבוץ בית זרע ומשם גלשנו לאורך נפתולי הירדן וסימנו בצומת אשדות יעקב מאוחד.

מסלול נחמד בעבירות בינונית נוחה עם מעיינות מרעננים ונופים מרהיבים. סיכום הטיול בסרטון שמימין.

מידע על טיולים ופעילויות נוספות, התקשרו לאיתי 052-2971119 או שלחו הודעה דרך צור קשר

שפע נושאים לשירה בציבור, הרצאות מזומרות, טיולים מזמרים, טיולים ברכבי שטח והרצאות על טבע האדם בהנחיית ד"ר איתי פלאות