טיול יולי 2023 - מכתש רמון והר הנגב

את הטיול הזה עשיתי, למען האמת, בחודש יוני, אבל מה זה משנה? בתחתית המאמר אפנה אתכם לכל מאגר הטיולים (פלייליסט) שלי ביוטיוב.

יצאנו למדבר לשלושה ימים. המפגש היה בתל עבדת, ממנו המשכנו מערבה לנחל עבדת. עברנו על יד בורות רמלייה ומשם דרום מערבה לאורך מעלה נחל עבדת בין שרידי חקלאות נבטית ועדרי גמלים. המשכנו בנחל לענה. בנוף של מעט עצי שיטת הסוכך והרבה שיחים נמוכים כמו רותם המדבר, מלוח קיפח, מתנן שעיר ןאחרים חצינו את נחל יתר ונחל ניצנה וגלשנו אל נחל עקרב שחלק מהערוץ בו צר ומפותל. בשטח התחלנו לראות עצי אלה אטלנטית אחדי (נפגוש רבים מהם בעוד יומיים בנחל אלות). הגענו לחניון הלילה הר גזרון אבל אנחנו מפונקים, לכן המשכנו דרומה בנחל דורבן עד כביש 171, בו פנינו מזרחה אל צומת הרוחות ואל אנ"א מצפה רמון ללינת לילה מפנקת.

בבוקר היום השני יצאנו לתור את מכתש רמון. יצאנו צפונה בכביש 40 ופנינו מערבה לפני שדה התעופה. עקפנו את העיר מצפה רמון ממערב, נוף שלא היה מוכר לנו, והמשכנו אל תצפית המכתש שעל יד חורשת עצים מרשימה. לאחר ששבענו מעט מהנוף המרהיב במבט אל מכתש רמון מצפון מערב, המשכנו בין כרמים ירוקים אל כביש 171 (כביש בין בה"ד 1 והר חריף) עד הכניסה לנחל ערוד, וירדנו משם במורד מעלה ערוד את תוך המכתש.

נסענו בנוף קדומים שעה ארוכה עד שהגענו לכביש 40 החוצה את מכתש רמוןת ועלינו חזרה לאנ"א מכתש רמון דרך מעלה העצמאות הפתלתל.

ביום השלישי יצאנו שוב ממצפה רמון דרך כביש 171 אל מתחם בורות לוץ. משם הצפנו אל נחל אלות בו צומחות עשרות ואולי מאוד אלות אטלנטיות באות בימים שגזעיהם וענפיהם מסתרגים ומפותלים ויוצרים צורות מעניינות.  נחל אלות קצת אתגרי לנסיעת שטח, אבל עברנו אותו בגבורה והמשכנו לעבר נחל חורשה צפונה עד שהתחברנו לכביש 10 הנמשך לאורך הגבול עם מצריים, ומשם המשכנו הביתה.

מזג האויר היה לטובתנו וחווינו חוויות נעימות ונופים מרשימים וחברותא נעימה.

סיכום הטיול בסרטון מימין.

למאגר סרטי טיולים ברכבי שטח של איתי פלאות לחץ כאן

שפע נושאים לשירה בציבור, הרצאות מזומרות, טיולים מזמרים, טיולים ברכבי שטח והרצאות על טבע האדם בהנחיית ד"ר איתי פלאות