טיול אפריל 2022 - גבול הצפון גליל עליון

יצאנו בבוקר אביבי לראות נופים נפלאים ושרידי פריחה בגליל העליון לאורך גבול הצפון.  המפגש היה באתר ההנצחה לשיירת יחיעם, אירוע טראומתי שהתרחש במרץ 48 בו נפלו 47 מאנשי השיירה. כאן סיפרנו על המקרה ואף שרנו שירי שיירות.  ביקרנו גם בטחנת הקמח העתיקה שבמקום ושרנו על בת הטוחן.

לאחר שתיית קפה באתר המתוחזק והיפה עלינו למערת הקשת להשקיף על הגליל המערבי. נוף משגע נפרש בפנינו וגם סיפרנו את אגדת המערה, השודדים והכלה הנאנקת.

המשכנו צפונה אל מצפה איתן שביער אילון הצופה אל נחל נמר ומשם מזרחה לאורך הגבול עם לבנון ללכפר ערב-אל-ערמשה, עברנו את מושב זרעית (מכירים את סיפורו של השם "זרעית"?) ונקודת דיווח 105 בה נהרגו חמישה חיילים בהתקפת החיזבאללה.

מהנקודה גלשנו אל יובל של נחל בצת המכוסה בחורש ירוק שמורכב בעיקר מעצי ער אציל, הוא העץ שאת עליו אנו מכנים עלי דפנה. התבשמנו בריח המשכר ועלינו למושב שתולה לחזות בקירות מדברים, תערוכת הגרפיטי המצויירת על לוחות המגן המבוטנים שלאורך קו הגבול.

מהקירות המדברים פנינו אל "דרך השלום" בואכה אל הכפר הנוצרי יווני קתולי פסוטה, ואחרי סיור קצר בכפר החוגג את חד הפסחא נסענו למצפור הר אדיר בו תצפית נפלאה אל עבר דרום לבנון עם לוחות טווחים והסברים על קרבות מלחמת לבנון השניה.

שקיעה מרהיבה ליוותה אותנו בדרך הביתה.

את הצילומים והחוויות תוכלו לראות בסרטון המצורף.

מידע על טיולים ופעילויות נוספות, התקשרו לאיתי 052-2971119 או שלחו הודעה דרך צור קשר

שפע נושאים לשירה בציבור, הרצאות מזומרות וטיולים מזמרים בהנחיית ד"ר איתי פלאות

לפרטים שלחו הודעה בצור קשר או התקשרו 052-2971119

לכרטיס ביקור דיגיטאלי לחצו כאן.