טיול נובמבר 2022 - אל עמק האלה והרי חברון

מבין טיולי חודש נובמבר 2022 בחרתי לספר על הטיול לעמק האלה ולשלוחות המערביות של הרי חברון. אזור זה עמוס בסיפורי מורשת מהקרב בו גבר דוד על גולית הפלישתי ועד סיפורה העצוב של שיירת הל"ה שהלכה לסייע לישובי גוש עציון הנצורים בשנת תש"ח.

יצאנו מצומת האלה על יד קיבוץ נתיב הל"ה במעלה כביש 375 ופנינו ימינה אל נחל צרצר. העפלנו במעלה הנחל בסבך של אלון מצוי ואלה ארץ ישראלית ומעבר לרכס התגלה אפיק נחל סנסן המתנקז בהמשך אל נחל האלה בעמק האלה. לאחר נסיעה בנוף היפה של ערוץ נחל סנסן הגענו אל מושב מטע.  הגבול המושב מצאנו פינה מוצלת בין עצים ירוקים לארוחת הבוקר.

לאחר ארוחת הבוקר ניגשנו לבקר בעין רועי, מעיין שוקק הזורם אל בריכת סלע מוקפת עצים צפופים, ממנה מועברים המים אל בריכת בטון קטנה שעולה על גדותיה ומזרימה את המים הלאה במורד הואדי.

מכאן חזרנו לכביש 375 וירדנו בו עד הכניסה אל נחל צלצל. גם הפעם טיפסנו במעלה הערוץ אל הגבעות ושוב הגענו אל חלק מערבי יותר של ערוץ נחל סנסן

המשכנו בין הגבעות העטורות בחורש ים תיכוני ירוק וצפוף, עברנו למרגלות חורבת בית הבד (בתמונה מימין) והמשכנו לעבר חורבת עלית. מהגבע החשופה נשקף נוף פתוח אל עבר עמק האלה והעיר בית שמש.

גלשנו מהתצפית אל עבר מושב נווה מיכאל וסיימנו את הטיול על יד מושב אביעזר.

טיול חביב בנופים יפים בחבל ארץ מעניין.  תיאור מצולם בסרטון שמימין.

מידע על טיולים ופעילויות נוספות, התקשרו לאיתי 052-2971119 או שלחו הודעה דרך צור קשר

שפע נושאים לשירה בציבור, הרצאות מזומרות, טיולים מזמרים, טיולים ברכבי שטח והרצאות על טבע האדם בהנחיית ד"ר איתי פלאות

לפרטים שלחו הודעה בצור קשר או התקשרו 052-2971119

לכרטיס ביקור דיגיטאלי לחצו כאן.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על...

טיול אוקטובר 2022 - מדבר יהודה וים המלח

יצאנו לטיול סופ"ש עם עשרה רכבי שטח לחוות את נופי מדבר יהודה וים המלח בתוספת אתגרים קטנים, שייט בקיאקים וביקור באתרי נצרות מעניינים.

את הטיול התחלנו בערד, עיר מדברית יפהפיה,....

להמשך קריאה
טיול ספטמבר 2022 - נחל פולג ודרום השרון

איזור המרכז אינו מועדף לאחרונה לטיולים ברכבי שטח, בעיקר מפני שגופים שונים וחקלאים חוסמים דרכים בשערים, מחסומים ותלוליות עפר. ובכל זאת יצאנו בספטמבר עם חבורת "בשטח עם שייקה" לטייל בדרום השרון