טיול ספטמבר 2023 - מנתניה אל נהר הירקון

לא, זו לא טעות. יש מסלולי טיולי שטח באזור המרכז. נכון שלא נמצא שם הרים ותהומות, מדרגות סלע ודרדרות אבנים, אבל לפעמים נאלץ לגלות כישורי עבירות במקומות בהם תושבי האזור הקימו בריקדות על הדרכים.

הפעם התחלנו את הטיול ב"חורשת האלונים" הידועה יותר בשמה "חורשת הסרג'נטים" בנתניה. בחודש יולי 1947, כתגובה על תלייתם של שלושה אנשי האצ"ל על ידי הבריטים, נחטפו והוצאו להורג שני סמלים (סרג'נטים) מהצבא הבריטי, ונקברו בחורשה בנתניה (לפרטים בדקו בויקיפדיה). החורשה רחבת הידיים בלב העיר משמשת היום כריאה ירוקה ומרחב לפעילויות ספורט עממי.

יצאנו על יד בית הקברות אל השטחים החקלאיים המטופחים שמדרום מזרח לעיר בין מקשות אבטיחים וגידולים אחרים, כשברקע נראים מגדליה של נתניה ההולכת ומתפתחת. מן השדות נכנסנו בכניסה אחורית אל אבן יהודה הקרויה על שמו של מחייה השפה העברית אליעזר בן יהודה וממנה יצאנו אל כביש 4. המשכנו דרומה ועל יד כלא השרון נכנסנו שוב אל פרדסי השרון לאורך אפיק נחל פולג והגענו אל בריכת היקינטונים. משם דרך שטחים חקלאיים עם גידולים מגוונים חצינו את מושב בני ציון והמשכנו בכביש 4 דרומה.

במחלף אם המושבות פנינו מערבה בואכה רמת החי"ל והגענו לשמורת הירקון. שם נסענו לאורך אפיק נחל הירקון המתפתל בי בצמחי קנה מצוי ועב-קנה שכיח, מתבוננים בזרימת המים האיתנה ובנפתולי הנחל.

את המסלול סיימנו על יד הר הזבל ואזור התעשייה של הוד השרון.

סיכום הטיול בסרטון מימין.

למאגר סרטי טיולים ברכבי שטח של איתי פלאות לחץ כאן

שפע נושאים לשירה בציבור, הרצאות מזומרות, טיולים מזמרים, טיולים ברכבי שטח והרצאות על טבע האדם בהנחיית ד"ר איתי פלאות