טיול ינואר 2023 - לקראת פריחה - עמק יזרעאל

יצאנו בבוקר חורפי שטוף שמש לבדוק הַפַּרְחָה הרקפת, הנצו הכלניות. התחלנו את הטיול בגן הרקפות במגדל העמק ושמחנו למצוא שם מרבדים קטנים של פרחי רקפת רעננים, ואפילו עירית גדולה אחת. משם נסענו ליער בלפור, יער אורנים הפרוס על מדרונות הרי נצרת, גולש לכיוון קיבוץ גיניגר ומציג את נופי העמק הנרחבים והירוקים.

בדרך מיער בלפור אל יער כפר החורש עברנו בואדיות מצפון למגדל העמק, שם גילינו התחלה של פריחת כלניות במגוון צבעים, אדום, כחול, סגול, ורוד ולבן.

ביער כפר החורש טיפסנו בין חורשות האלונים והאורנים ועצרנו לארוחת בוקר בחורבות הכפר מהלול, שתושביו ברחו ליפיע ובמקום נשארו שתי כנסיות מרשימות ובית קברות. הכנסיות, האחת קתולית והשניה אורתודוכסית, ניצבות בלב החורש ותשבי הכפר מתחזקים ומטפחים אותן ואף מקיימים בהם מדי פעם אירועים דתיים וטקסי נישואין.

המשכנו ממהלול אל האתר בו מקיימות תנועות הנוער את מחנות הקיץ והגענו לכפר עילוט. הכפר הזה מתפתח במהירות ומונה כ-9000 תושבים.

מעילוט גלשנו בואדי העובר בין הישובים גבעת אלה מדרום ושמשית בצפון והעפלנו אל הכפר הבדואי זרזיר הפרוס על הגבעות שמצפון לנהלל.  מזרזיר המשכנו לאורך העמק בו נמצא נחל שימרון שכולו מכוסה בשטחים חקלאיים ירוקים אל הכפר מנשיה-א-זבידה שנמצע על כביש 75 על יד משטרת נהלל

חצינו את העמק היפה, טיפסנו אל מרגלות תל שימרון וערכנו סיור מזמר בבית הקברות של נהלל, בו התעכבנו ליד קבריהם של אביבה גפן (אימו של יונתן גפן וסבתו של אביב גפן), אילן אסף רמון, משה דיין, פרו"פ וולקני ובחלקה הצבאית, סיפרנו על הדמויות ואף שרנו יחד שירים לזכרם.

את חוויות הטיול, הפרחים והנופים, תוכלו לראות הסרטון מימין.

מידע על טיולים ופעילויות נוספות, התקשרו לאיתי 052-2971119 או שלחו הודעה דרך צור קשר

שפע נושאים לשירה בציבור, הרצאות מזומרות וטיולים מזמרים בהנחיית ד"ר איתי פלאות

לפרטים שלחו הודעה בצור קשר או התקשרו 052-2971119

לכרטיס ביקור דיגיטאלי לחצו כאן.