טיול אוקטובר 2023 - אל הכרמל, כולל מעלה המוחרקה

ביום סתווי נעים אך אביך, יצאנו להתאוורר באזור הכי פחות מופגז, הר הכרמל. חבורת ג'יפאים קצת קשישים (המבוגר בחבורה כבן 86), שלמרות שהם כבר מעבר לגיל בו עושים מילואים, רבים מהם התנדבו לסייע במאמץ המלחמתי, ולקחו להם יום אחד להתאווררות ממצוקות הימים האלה.

נאספנו בתחנת הדלק של אלייקים, חצינו את המחלף מזרחה וגלשנו בין אורנים מעל כביש 6 צפון אל שכונותיה הצפוניות של יקנעם עלית. חצינו שוב את הכביש במעבר תת קרקעי וטיפסנו על מורדות הכרמל אל תצפית נוף כרמל החולשת על יקנעם והחלק נמערבי של עמק יזרעאל. המשכנו משם במעלה ההר ופנינו צפונה כדי לגלוש אל ערוץ נחל רקפת העמוק, ולאחר שחצינו אותו טיפסנו בשביל המפותל לעבר דרך היערנים הנמשכת לאורך מורדותיו הצפון מזרחיים של הכרמל עד כביש נשר.

עברנו למרגלות מנזר המוחרקה והמשכנו אל מצפור טייסת העמק שהוקם על ידי טייסי רמת דוד לזכר חברם, סרן ליאור הררי, טייס קרב, שמטוסו התרסק בשנת 2000 בים, בעת אימון.  במצפור שני ספסלי אבן ארוכים הניצבים בזווית המדמה את הזווית שבין שני מסלולי ההמראה והנחיתה שנראים מהמקום בשדה התעופה ברמת דוד.

לאחר התצפית חזרנו אל מתחת למנזר המוחרקה ופנינו לעבר השביל האדום הגולש ממרום הכרמל אל תל קשיש שבעמק יזרעאל.השביל הזה ידוע כדרך אתגרית, ואכן הגענו למדרגת סלע גבוהה הדורשת רכב שטח אמיתי וכישורי נהיגה טובים. בסרטון תוכלו לחזות בכל הרכבים שירדו במדרגה הזאת.

כשהגענו אל העמק חצינו את כביש 6 צפון במעבר תחתי והגענו אל הגשר שעל נחל קישון בשכונת קרית חרושת שבקרית טבעון. המשכנו לכיוון אתר השחזור של תחנת רכבת העמק באלרואי, ומשם למעיין אלרואי.

המעיין זורם לבריכה יפה במוקפת בצמחיה ירוקה ועבותה, במים צפים צמחי מים וגם ברווזים ואגמיות השוחים שם להנאתם. ישבנו ושתינו קפה על גדות הבריכה, ושרנו משירי ארץ ישראל לפני שהתפזרנו איש איש לביתו.

עוד אודות הטיול, תמונות וסרטונים, בסרטון שמימין.

לצפייה באוסף סרטי טיולים שעשינו ברכבי שטח (פלייליסט ביוטיוב) לחץ כאן.

שפע נושאים לשירה בציבור, הרצאות מזומרות, טיולים מזמרים, טיולים ברכבי שטח והרצאות על טבע האדם בהנחיית ד"ר איתי פלאות