טיול ינואר 2022 - נחל יששכר וגבעת המורה

במזג אויר נפלא, באויר קריר, שמיים כחולים מעל, והמון ירוק רענן מסביב, יצאנו לטייל בנחל יששכר ובגבעת המורה. נכון, הפריחה עוד לא בעיצומה, אבל הכל ירוק וגם הפרחים שקצת הקדימו את זמנם מרחיבים את הלב.

יצאנו מאיזור התעשייה בית שאן צפונה דרך שדות קבוץ חמדיה, ואחרי שפגשנו ציפורים, צבאים, והרבה פרות עבות בשר, הגענו ל"תצפית ברנרד". זוהי נקודה חביבה ומגודרת (להגנה בפני הפרות שבשטח), מספר עצים, נדנדה לשלושה, ספסל נוח ונוף מהמם של עמק הירדן והרי גלעד (ראו בצילום משמאל). מקום נהדר להפסקת הבוקר ופריסת ארוחת הבוקר.

לאחר ארוחת הבוקר גלשנו במורד התלול אל נחל יששכר וביקרנו בגשר הגדול והנאה שנבנה מעל ערוץ הנחל עבור רכבת העמק בשנת 1905. לאחר הביקור בגשר המשכנו במעלה ערוץ נחל יששכר, בין שדות, מדרונות ועדרי פרות דשנות. עלינו על רמת צבאים בה תצפיות נוף יפות אל עבר נחל יששכר, גבעת המורה ועמק חרוד (יזרעאל). ביקרנו בנקודות התצפית ואף ישבנו בתוך הירוק המשגע להנות מהנוף ומקרני השמש המלטפות. המשכנו משם אל גבעת המורה בתקווה לפגוש פרחים. אכן פגשנו, אך רק מעט, שיא הפריחה יגיע בקרוב. כעת ראינו רקפות, עיריות ומעט כלניות אדומות וכחולות.

אחרי נסיעה נעימה בשבילי גבעת המורה ירדנו לכפר סולם והתפזרנו איש איש לביתו.

את סיכום הטיול תוכלו לראות בסרטון המצורף.

למידע על טיולים ופעילויות נוספות, התקשרו לאיתי 052-2971119 או שלחו הודעה דרך צור קשר

שפע נושאים לשירה בציבור, הרצאות מזומרות וטיולים מזמרים בהנחיית ד"ר איתי פלאות

לפרטים שלחו הודעה בצור קשר או התקשרו 052-2971119

לכרטיס ביקור דיגיטאלי לחצו כאן.