טיול אוגוסט 2023 - מהגלבוע לדרום עמק המעיינות

בחודשים יולי ואוגוסט חם...  ממש חם, ואנחנו בחרנו לצאת לארבעה טיולים רצופים דווקא בעמק המעיינות... בטיול הראשון גלשנו דרך נחל יבנאל לאזור קיבוץ גשר ועד שפך נחל יששכר. בטיול השני התחלנו ברמת צבאים וגלשנו לאזור נווה אור ונחל חרוד, בשלישי גלשנו מהר גלבוע לאזור טירת צבי וברביעי ממשכיות והאזור ההררי של צפון הבקעה לכיוון עין סוכות...  כאלה אנחנו, משוגעים (עם מזגנים מצוינים ברכב).

הפעם אביא את סיפור הטיול השלישי מהר הגלבוע לדרום עמק המעיינות.  התאספנו בבוקר בחניון הר ברקן וניסינו לרדת בנחל גפת לעבר הכביש היורד לכיוון עמק חרוד, אבל היציאה היתה חסומה ונאלצנו לחזור לכביש נוף הגלבוע.  חצינו את הכביש ממערב למעלה גלבוע ונסענו במקביל לציר גדר הבטחון עד קיבוץ מירב. המשכנו עם גדר הבטחון שמימיננו נשקפים העיר ג'נין וכפרים פלסטיניים, הקפנו את מלכישוע מדרום ועלינו אל פסגת הר אבנר המשקיף אל הנוף הנפלא של עמק המעיינות.

לאחר ארוחת בוקר מול הנוף המשגע, גלשנו למטה דרך שמורת נחל בזק אל העמק.

המשכנו בין שדות ומטעי דקלים אל עין נזם שנקרא בערבית עין חנזיר. מכיוון שבאזור ישובים דתיים והשם העברי עין חזיר לא יאה, החליטו לקרוא למעיין ולנחל על שם הפתגם הידוע נזם זהב באף חזיר

מעין נזם נסענו על ציר הגבול והגענו אל אתר פרוייקט שער הירדן עליו תוכלו לקרוא בפתרון חידת חודש יולי. משם לתל שלם ששימש כמוצב צהלי, אבל הוא גם תל ארכיאולוגי חשוב, וסימנו במחסום ברדלה שעל כביש 90 בו נבדקים העוברים אל כביש הבקעה וממנו.

לצפייה באוסף סרטי טיולים שעשינו ברכבי שטח (פלייליסט ביוטיוב) לחץ כאן.

שפע נושאים לשירה בציבור, הרצאות מזומרות, טיולים מזמרים, טיולים ברכבי שטח והרצאות על טבע האדם בהנחיית ד"ר איתי פלאות