טיול אפריל 2024 - הרי ירושלים

ביום אביב נעים ובהיר יצאנו לטייל בהרי ירושלים, ממש ממש מתוך רחובות העיר אל הגאיות והגבעות הצמודות לה ממערב. נפגשנו בחניון אנדרטת השריון בלטרון ועלינו לירושלים דרך שער הגיא אל שכונת רמות.

בשכונת רמות גלשנו מבין הבתים אל שביל עפר בחורשת אורנים, טיפסנו אל ראש הגבעה והגענו אל מצפה נפתוח שממנו ניתן להשקיף על שכונת רמות בצפון ועל נחל שורק, ליפתא והר המנוחות מדרום. מהמצפה גלשנו אל ערוץ נחל שמואל המתמזג עם ערוץ נחל שורק ועלינו אל אנדרטת התאומים, אנדרטה שהוקמה לזכר אסון התאומים בניו יורק.

מהאנדרטה המשכנו אל עמק הארזים (שם לא פגשנו אפילו ארז אחד) ועצרנו באתר עיינות תלם בוא פורחים עצי כליל חורש מרהיבים על יד מעיין עם בריכה קטנה, ומבנה הכולל בריכת אגירה יבשה, אך מרשימה.

המשכנו במעבר מתחת מחלף מוצא על יד הבית האדום ונסענו לחזות במאגר בית זית, מאגר האוצר את מי נחל שורק  ומתמלא בחורף והופך לאגם עונתי ארוך ויפהפה. מהמאגר עלינו לכיוון שוליה הדרומיים של מבשרת ציון ועברנו על המצוק מעל מחצבה עמוקה ובלתי פעילה.

התחברנו לכביש לכיוון צומת סטף וחזרנו לשטח לערוץ נחל צובה מוקף בחורשות אורנים צפופים ומשפע באתרי בילוי ונקודות לפיקניקים.

לאחר תצפית נוף והפסקת קפה נעימה חצינו את הכביש וירדנו בדרך תלולה אל ערוץ נחל כסלון עד שהגענו אל עין לימון, מעיין שופע המתחיל במערה שבקיר הסלע וזורם לבריכה קטנה בה רחצו מטיילים שמחים.

המשכנו במעלה נחל כיסלון אל הכפרים עין רפא ועין נקובה וסיימנו את המסלול במחלף חמד.

טיול אביבי במזג אויר נעים שלאורך כל הדרך נשקף נוף ירוק ורענן ושפע פריחה בצבעים מרהיבים

תיעוד המסלול, הפריחה והנופים בסרטון המצורף

לצפייה באוסף סרטי טיולים שעשינו ברכבי שטח (פלייליסט ביוטיוב) לחץ כאן.

שפע נושאים לשירה בציבור, הרצאות מזומרות, טיולים מזמרים, טיולים ברכבי שטח והרצאות על טבע האדם בהנחיית ד"ר איתי פלאות