טיול מאי 2022 - מדבר יהודה וצפון הערבה

יצאנו בתחילת חודש מאי לטיול בן יומיים באזור ים המלח. מזג אויר מושלם וחברים טובים.

יצאנו ממעלה אדומים בדרך מדברית אל תצפית מנזר מרסבא, דרך עפר העוברת באפיק נחל קדרון המזרים מים (עם שפכים) מירושלים לכיוון ים המלח.  המרסבא ניגלה לעיננו כשהוא פרוש במלוא הדרו על על המדרון שממולנו, מנזר שנבנה לפני למעלה מ- 1500 שנים על ידי נזיר יווני אורתודוקסי ששמו היה סבאס.

לאחר תצפית והסבר מלומד, המשכנו אל ביר-אל-עומדן (בור עוזיהו) שנמצא בלב מדבר יהודה.  הבור עמוק, רחב ומטויח ושויך על ידי חלק מקהל המטיילים למלך עוזיהו. כתבה שפורסמה לאחרונה בידיעות אחרונות גילתה, בעקבות תחקיר, כי הבור נחפר לפני כארבעים שנה על ידי פלסטיני תושב הסביבה....

המשכנו לאורך גדת נחל דרגות וערכנו תצפית יפהפייה אל עבר חלקו התחתון היורד באפיק תלול וקניוני עם מפלים גבוהים אל ים המלח

ירדנו לכביש 90 דרך צוקי דרגות ונסענו ללון באנ"א עין גדי.

בבוקר יצאנו דרומה לצומת הערבה ועלינו מספר קילומטרים לכיוון דימונה. שם ירדנו דרומה ב"דרך הפוספטים" ועברנו בתחנות עם הסברים על הגיאולוגיה של האזור, חלפנו על פני נחל צפית וביקרנו ב"סלע אשמדאי" שבפתח המכתש הקטן. המשכנו לעבר נחל חצרה וביקרנו בגבים שכבר כמעט יבשו, ועברנו במעבר האתגרי אל אפיק נחל צין שם חנינו ב"מרפסת".

המשכנו הלאה וחצינו את כביש 90 אל נחל אביה, ובהמשך אל נחל אמציה, עם צוקי חוואר מרהיבים. אכלנו ארוחת צהרים בצל הדקלים שבעין תמר וסיימנו בעין פלוטית.

טיול נחמד עם נופים מרהיבים, אתרים מעניינית וחבורת ג'יפאים נהדרת.

את הצילומים והחוויות תוכלו לראות בסרטון המצורף.

מידע על טיולים ופעילויות נוספות, התקשרו לאיתי 052-2971119 או שלחו הודעה דרך צור קשר

שפע נושאים לשירה בציבור, הרצאות מזומרות וטיולים מזמרים בהנחיית ד"ר איתי פלאות

לפרטים שלחו הודעה בצור קשר או התקשרו 052-2971119

לכרטיס ביקור דיגיטאלי לחצו כאן.