טיול החודש יוני 2021: רמות מנשה ממגידו ליוקנעם

יוני 2021, שבת בבוקר, מפגש בדלק מגידו, עם מיה, רחלי, טומי, אלי, דליה, רונית, צבי, ניסים, חני, ערן ומשפחתו ועוד חברים, ובסך הכל ששה רכבים מוכנים למסע.  פנינו ישר לשטח וחצינו במים את נחל קייני הטובל בחורשת אקליפטוסים עבותה. שם על שפת הנחל מצאנו פינה פסטורלית לארוחת הבוקר, תה צמחים והיכרות.

יצאנו שבעים ורוויים לכיוון יער מגידו, יער נטוע של אורנים, ברושים ואקליפטוסים, שדרכיו מתפתלות בין גבעות תלולות עד שהגענו לגבעה 400 החולשת על כל מרחב רמות מנשה. התצפית מרהיבה מהר אמיר בדרום לכרמל בצפון, עמק יזרעאל במערב וארובות חדרה ממזרח. שם ספרנו על ליל הקלשונים שאירע במקום בפברואר 1992 וצפינו להמשך דרכינו.

ירדנו בשביל הלבן והמשכנו לעבר גבעת קאת עליה ניצבת בגאון אנדרטת הקיבוצים. באנדרטה מגדל תצפית גבוה, וכמה קירות מעוצבים עליהם חקוקים שמות למעלה משלושת אלפים נופלים מקיבוצי המדינה, מאז טרום מלחמת העצמאות ועד ימינו. על קיר בטון חקוקים דבריו של המשורר ס. יזהר "נזכור אחים, בנים ורעים,אשר יצאו עמנו בפלוגות הלוחמים. אנחנו חזרנו והמה לא ישובו עוד".

גלשנו ממרומי הגבעה אל יער משמר העמק ובצל העצים הגבוהים התקדמנו לעבר נחל גחר. מקום אידאלי לחניית הצהרים, להכנת קפה, לשירה ביחד וכל השאר.

לאחר ששוב שבענו וריווינו, המשכנו בנסיעה לאורך הנחל המפכפך עד יערות הזורע, ומשם על גבי הדרך המנדטורית למטה אל עמק השניים הנקרא בפי העם גם עמק השלום.  קיבלנו הסבר על מהות השמות ויצאנו בדרך לאורך נחל השופט לעבר הכביש בכניסה לעין העמק ונפרדנו לשלום.

יום טיול נעים עם נופים מרהיבים, אתרים מעניינים, סיפורים מרתקים, קצת שירים וחברה כל כך נעימה.

נשוב וניפגש בטיול הבא.  צפו בסרטון המצורף.