טיול החודש יולי 2021: לכרמל - נחל רקפת, מוחרקה, גבעת ההגנה ועוד...

בסוף שבוע מעונן יצאנו לראות ענן ועננת בהר הכרמל ובעוד כמה דברים. ההר הירוק כל ימות השנה קיבל את פנינו בחורשותיו הירוקות, בנופיו המופלאים ובאוירו הצח.

יצאנו מצומת אליקים ישר אל חורבת חרמש הסמוכה, שם טיילנו בין מערות הקבורה העתיקות והמרשימות עם הסבריו של מורה הדרך איציק קורן. משם המשכנו במעלה ההר אל מצפור קרן הכרמל הצופה אל עמק יזרעאל ויוקנעם עילית המתפתחת בקצב מהיר.

לאחר תצפית וארוחת בוקר מפנקת עם קפה וכל השארת המשכנו בדרך וגלשנו אל אפיק נחל רקפת, ממנו העפלנו בשביל הפתלתל מעלה מעלה אל דרך היערנים הנמשכת על המדרון הצפון מזרחי לכל אורך הכרמל.

בדרך היערנים המשכנו צפונה ועלינו להכיר את מנזר המוחרקה, המקום בו על פי המסורת ניצח אליהו הנביא את נביאי הבעל והאשרה בקרב קורבנות אכזרי, וגם רדף אותם אל תל קשיש  על גדת נחל קישון וכילה בהם את זעמו הנורא.

המנזר הניצב על ה"שפיץ" של ההר מזמן תצפית מרהיבה אל עמק יזרעאל, הרי נצרתרמות השופט ואפילו דרומה אל מישור החוף עד נתניה. צפינו בנוף וסיפרנו את סיפורה של הכת הנוצרית הכרמליטית המקדשת את הר הכרמל ואת פטרונו אליהו הנביא.

בגינה המטופחת של מנזר המוחרקה ישבנו לספר את סיפור קרב הקורבנות התנ"כי (מלכים א', י"ח) ואף שרנו יחד שירים על אליהו הנביא. המשכנו את השירה בתוך הכנסיה הקטנה המבורכת באקוסטיקה מופלאה, והמשכנו לנסוע צפונה בדרך היערנים.

דרך היערנים מתפתלת על המדרון הצפון מזרחי מתחת לישובים הדרוזים דאליית-אל-כרמל ועוספייה, ומזמנת נופים נהדרים של עמק יזרעאל, קרית טבעון, גבעות אלונים-שפרעם, עמק זבולון ומפרץ חיפה. בהמש ך עלינו לאנדרטת דוד אייזן לזכר שמונה לוחמים שנפלו במלחמת ההתשה בסיני, בה מוצג תבליט מתכת ענק המציג את פריסת הכוחות בסיני באותה תקופה.

משם בדרך עקלקלה המזכירה נופים של היער השחור, הגענו אל גבעת ההגנה, בה סיפרנו את סיפור המקום וצפינו אל העיר חיפה ומפרצה.   את סיכום הטיול תוכלו לראות בסרטון המצורף.

ובחודש הבא - טיול נוסף.

ליצירת קשר, לחצו על הקישור לכרטיס הביקור הדיגיטלי

רוצים להצטרף לטיולים?   צרו קשר מכאן

עוד סיפורי שירים בדף "סיפורו של שיר"

שפע נושאים לשירה בציבור, הרצאות מזומרות וטיולים מזמרים בהנחיית ד"ר איתי פלאות

כמו כן מבחר הרצאות על טבע האדם והדרכת טיולים ברכבי שטח
לפרטים שלחו הודעה בצור קשר או התקשרו 052-2971119

אולי יעניין אותך לקרוא גם על...

טיול החודש אפריל 2021: מחמדיה ונחל יששכר אל גבעת המורה

יצאנו ביום אביבי שטוף שמש אל נופי רמת יששכר הירוקה.  רמת יששכר (או רמות יששכר) הוא תא שטח שגובל מדרום עם עמק חרוד, מצפון עם נחל תבור, ממערב עם גבעת המורה וממזרח עם עמק הירדן. הנוף של המסלע הגעשי בנוי גבעות עגולות ויובלי נחלים המתנקזים אל נחל יששכר הזורם אל הירדן.

להמשך קריאה
טיול החודש מאי 2021: דו-יומי למאגורות הנחש הצמא, מכתש רמון והקניון הלבן

בחודש מאי יצאנו לטיול של יומיים בנגב. ביום הראשון הדרמנו לתחילת המסלול בשדה בוקר ונסענו דרך נחל חווה ונחל נפחא אל מאגורות הנחש הצמא. משם, דרך ציר הנפט אל מעלה נח (כשמו כן לא הוא, כמאמר הגשש החיוור) ולמטה אל מכתש רמון. היום השני הוקדש לנחל פארן המערבי והקניון הלבן.
טיול החודש יוני 2021: רמות מנשה ממגידו ליוקנעם

יוני 2021, שבת בבוקר, מפגש בדלק מגידו, עם מיה, רחלי, טומי, אלי, דליה, רונית, צבי, ניסים, חני, ערן ומשפחתו ועוד חברים, ובסך הכל ששה רכבים מוכנים למסע.  פנינו ישר לשטח וחצינו במים את נחל קייני הטובל בחורשת אקליפטוסים עבותה. שם על שפת הנחל...