טיול מרץ 2022 - בקעת הירדן

חודש מרץ הוא החודש המומלץ לטיול במורדות השומרון ובקעת הירדן. הבוטנאים טוענים שאזור זה הוא העשיר ביותר בארץ במספר מיני הפרחים ליחידת שטח. שיא הפריחה בשילוב הנוף ההררי והבקעה הירוקה מהווים חוויה מפעימה למטיילים.

התחלנו את טיולינו במעלה אפרים וירדנו לרוג'ום אבו-מוחייר, מצודה מיוחדת המתוארכת לימי שאול המלך. מבנה האבן טובל באחו ירוק המנוקד בצבעים המרהיבים של שפע פרחי העונה.

משם ירדנו אל נחל פצאל בו נמצאת בריכה הרודיינית עתיקה, שאורך כל צלע שלה הוא 40 מטר ועומקה כשמונה מטר, מבנה מרשים שמעיד על היקף החקלאות באזור מדברי זהה בימי קדם.

נחל פצאל מתפתל מעלה כשבדרך מלווה אותנו זרימה חרישית של מים זכים, עדרי צאן ושרידי מבנים עתיקים על רקע הרים מלאי הוד.

חזרנו אל הבקעה, לשמורת ביצת נחל מלחה, שם בין שיחי המלוח הקיפח גילינו אגם ניסתר של מים צוננים. לאחר ארוחה קלה על שפת האגם המשכנו אל שרידי מחנה צבאי בריטי ממלחמת העולם הראשונה על יד נתיב הגדוד והגענו ללון בצימרים חביבים בורד יריחו.

את ארוחות הערב והבוקר סעדנו במסעדה קרובה בשם "מי-קאסה" והיא מומלצת מאוד.

ביום השני נסענו לצומת הבקעה והתחלנו להעפיל מאחורי מושב יפית אל פסגת הסרטבא. שוב ירוק מסביב כשממעל מלווה אותנו להקה ענקית של דיות שחורות. את מעלה הסרטבא עלינו ללא קושי מיוחד (עבירות בינונית +) אבל אל הפסגה, אליה ניתן לעלות רק ברגל, לא הגענו.  לאחר בילוי נוסף בכר ירוק ופורח בשלל צבעים ירדנו למועצה האזורית בקעת הירדן לארוחת צהרים נינוחה ופיזור.

טיול נפלא ומומלץ מאוד.

את סיכום הטיול תוכלו לראות בסרטון המצורף.

השיר המלווה את הסרטון, אלעד ירד אל הירדן, מוקדש לזכרו של הכותב והמלחין אברהם זיגמן שהלך לעולמו לאחרונה.

למידע על טיולים ופעילויות נוספות, התקשרו לאיתי 052-2971119 או שלחו הודעה דרך צור קשר

שפע נושאים לשירה בציבור, הרצאות מזומרות וטיולים מזמרים בהנחיית ד"ר איתי פלאות

לפרטים שלחו הודעה בצור קשר או התקשרו 052-2971119

לכרטיס ביקור דיגיטאלי לחצו כאן.