טיול אפריל 2023 - מגיתית לחמרה - צפון השומרון

התירוץ היה פריחת אירוס השומרון על יד הפילבוקס שאחרי צומת תפוח. ואכן, פריחה מדהימה, לא רק שם ולא רק אירוס השומרון. ראינו גם שפע פרגים, חלמית זיפנית, לשון הפר, דרדרית מצויה, שפרירה קשקשנית ועוד ועוד...

המשכנו על הכביש לכיוון הכניסה לגיתית ושעטנו בשדות, בין ההרים, להפסקת בוקר על יד עין ג'היר. משם טיפסנו אל מצפה נתן ממנו נשקף נוף הרי מזרח השומרון ובמרכזם פסגת הסרטבא. משם המשכנו למצפה שלושת הימים, ממנו, על פי יודעי דבר, ניתן לראות את הים התיכון, ים המלח והכנרת...  אנחנו לא זכינו לראותם.

בהמשך ירדנו לשכשך בעין כפיר, בריכה הניזונה ממעין מים חיים המושכת אליה קהל רב מתושבי האזור. דרך הישוב איתמר עלינו לעבר אלון מורה, ישוב הנמצא על הר כביר הצופה צפונה אל עמק נחל תרצה

גלשנו אל העמק דרך חוות סקאלי בה מגדלים עדר פרות מרעה חומות ודשנות והמשכנו מטה אל מצפה לייבו. מהמצפה קצרה הדרך אל צומת חמרה וכביש 90.

עוד טיול נהדר בארץ נהדרת.

סיכום הטיול בסרטון שמימין

מידע על טיולים ופעילויות נוספות, התקשרו לאיתי 052-2971119 או שלחו הודעה דרך צור קשר

שפע נושאים לשירה בציבור, הרצאות מזומרות, טיולים מזמרים, טיולים ברכבי שטח והרצאות על טבע האדם בהנחיית ד"ר איתי פלאות

לפרטים שלחו הודעה בצור קשר או התקשרו 052-2971119

לכרטיס ביקור דיגיטאלי לחצו כאן.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על...

טיול מרץ 2023 - מכמון לנחל חלזון ויער אחיהוד

את האביב חגגנו החודש בטיול (כמעט) מים אל ים. בבוקר הטיול צפינו אל נוף הכנרת עם מצוק ארבל, ובסיומו צפינו אל עמק זבולון והים התיכון

להמשך קריאה
טיול פברואר 2023 - נחל תנינים, חורשן ונחל דליה

בבקר אביבי צונן יצאנו אל הנוף הירוק של נחל תניניםחורשן ונחל דליה להנות מהאויר והאווירה ובדוק את מצב הפריחה. מצומת בית חנניה גלשנו אל דרך העפר המלווה את נחל תנינים למרגלות כתף הכרמל אל "המחצבה הישנה שהתעטפה באור כסוף" (אהוד מנור/ נחל תנינים)
טיול ינואר 2023 - לקראת פריחה - עמק יזרעאל

יצאנו בבוקר חורפי שטוף שמש לבדוק הפרחה הרקפת, הנצו הכלניות. התחלנו את הטיול בגן הרקפות במגדל העמק ושמחנו למצוא שם מרבדים קטנים של פרחי רקפת רעננים, ואפילו עירית גדולה אחת. משם נסענו....