טיול חודש נובמבר 2021 - מצומת עתלית ובית לזרוביץ ליער עופר וכרם מהר"ל

יצאנו בתחילת החורף במזג אויר אביבי לגמרי לטייל בחלק המערבי של הכרמל. עלינו להר דרך עין הוד וניר עציון, טיפסנו לערוץ נחל מערות וביקרנו גם ביער עופר.

התחלנו בצומת עתלית על כביש 4 ושם ביקרנו בבית לזרוביץ, שריד לביתו של סגן מפקד כלא עתלית שבשנת 1938 נחטף עם אשתו, ילדיו וגיסו מהבית על ידי כנופיה ערבית. המבוגרים לא נמצאו ולא היה ידוע מה היה גורלם. הילדים הוחזרו לקבוץ משמר העמק שלושה ימים אחרי החטיפה.

משם עלינו דרך עין הוד וניר עציון אל דרכי השטח המובילות לדרך המנדטורית ששיורדת מדליית אל כרמל דרך ערוץ נחל מערות לכרם מהרל.

מהדרך היפה פנינו מערבה לעבר שטחי האימונים של צה"ל (פנוי בסופי שבוע) וביקרנו בבור לזרוביץ, המקום בו נמצאו גופות החטופים בשנת 1963 על ידי קצין המשטרה שלמה בן אלקנה. משם גלשנו אל חוף הכרמל, נסענו קצת בין מטעי הבננות וחזרנו לטפס לעבר יער עופר. הדרך משלבת נסיעה בחורש ירוק ונופים נהדרים של בקעת מהר"ל וחוף הכרמל.

על יד האנדרטה לזכר טייס המסוק סרן מוטי שרון שנהרג בתאונה במהלך הנחת אבן גבול מספר 51 על גבול מצרים, ושם במצפור היפה עצרנו לארוחת צהרים.  את הטיול סיימנו בביקור ביקב אמפורה שבכרם מהר"ל.

ראו את סיכום הטיול בסרטון המצורף.

להתראות בטיולים הבאים.

שפע נושאים לשירה בציבור, הרצאות מזומרות וטיולים מזמרים בהנחיית ד"ר איתי פלאות

לפרטים שלחו הודעה בצור קשר או התקשרו 052-2971119

לכרטיס ביקור דיגיטאלי לחצו כאן.