טיול החודש אפריל 2021: מחמדיה ונחל יששכר אל גבעת המורה

יצאנו ביום אביבי שטוף שמש אל נופי רמת יששכר הירוקה.  רמת יששכר (או רמות יששכר) הוא תא שטח הגובל מדרום עם עמק חרוד, מצפון עם נחל תבור, ממערב עם גבעת המורה וממזרח עם עמק הירדן. הנוף של המסלע הגעשי בנוי גבעות עגולות ויובלי נחלים המתנקזים אל נחל יששכר הזורם אל הירדן.

הכניסה לשטח בשביל שחור (מפת סימון שבילים = סמ"ש) כקילומטר וחצי מזרחית מצומת שאן על כביש 90. אין גישה לבאים ממערב עקב קו הפרדה לבן. נסענו צפונה על "רמת צבאים" בין שדות ירוקים מסביב, כשלאורך הדרך מלווה אותנו תוואי רכבת העמק עם מספר רב של גשרונים קטנים בנויים מאבן בזלת מקומית. לאחר כשני קילומטרים גלשנו אל ערוץ נחל חמדיה והמשכנו הלאה על השביל השחור ממנו פנינו ימינה. אחרי עוד כקילומטר טיפסנו אל פינת חמד שנקראת "תצפית ברנרד ז"ל בה נערכנו לקפה וארוחת בוקר. במקום קבוצת עצי פרי נותני צל, פינת ספסליםו, נדנדה ונוף פנורמי מרהיב של עמק הירדן והרי גלעד. שם פגשנו חבר מקבוץ חמדיה שמגדל בקר בשטח והוא סיפר לנו את סיפורו המרגש. מי היה ברנרד? אשמח לפרטים.

מתצפית ברנרד גלשנו בדרך תלולה אל גשר הרכבת העות'מנית, רכבת העמק. הגשר ממוקם מעל נחל יששכר על יד כביש 90. גשר בעל שלוש קשתות גדולות בנויות אבני בזלת מקומיות (ראו תמונות בסרטון המצורף).  מהגשר המשכנו במעלה ערוץ הנחל ופנינו לטפס צפונה לכיוון כוכב הירדן. בין שדות מוריקים ונוף נפלא, חזרנו בדרך מקבילה אל אפיק הנחל. שם עלינו בגדתו הדרומית של נחל יששכר אל רמת צבאים בה נמצא מצפה עמית. במצפה נמצא אוטובוס ישן (אפשר ללון בו) הניצב מעל חצר עם מתקני מנגל, ספסלים, נדנדה ונוף נהדר. מקום חביב לחניה, הכנת ארוחה על האש ושעשועים לילדים.

משם דהרנו על דרך כורכר נוחה ומיהרנו מערבה. טיפסנו אל מרומי גבעת המורה בין חורשות אורנים ואקליפטוסים לחזות בפרחי תורמוס כחולים ואירוס נצרתי יפיפה.

גלשנו מגבעת המורה אל הכפר סולם שם נפרדנו ונסענו איש איש לביתו.

את התמונות והסרטונים שצולמו בטיול תוכלו לראות בסרטון המצורף.

עוד סיפורי שירים בדף "סיפורו של שיר"