טיולי ג'יפים

ההרים, העמקים
לא נעצור.

(יורם טהרלב)

לצפייה באוסף סרטי טיולים שעשינו ברכבי שטח (פלייליסט ביוטיוב) לחץ כאן.

רוצה לקבל מידע על טיולים מתוכננים? מוזמנים ליצור איתי  קשר ובהערות רישמו בבקשה "ג'יפים" ואת סוג הרכב שלך. ליצירת קשר ליחצו כאן

להצטרפות לקבוצת הטיולים ב WhatsApp לחץ/י כאן.

טיול מרץ 2024 - מקבוץ אפק דרך תל יודפת לבקעת בית נטופה

חודש מרץ הוא חודש הפרחים. מגוון כזה של פרחים מיוחדים כבר מזמן לא ראיתי. שמעתם פעם על בר עשנן ארצישראלי? או על כיתרון זעיר-פרח? וגם שפע עופות כמו חסידה לבנה, קורמורן חום ועוד? מעמק זבולון אל מורדות הר עצמון הכל ירוק ופורח. חוויה אמיתית!

טיול פברואר 2024 - הרי ירושלים

יצאנו ביום חורף קר, גשום וערפילי לתור את הרי ירושלים. נפגשנו בתחנת הדלק בכניסה לקרית יערים בה מונצח הזמר אלויס פרסלי במספר פסלים ובמזנון מלא במוטיבים מתאימים. עלינו דרך אבו גוש וקבוץ מעלה החמישה אל יער החמישה שבו שבילי נסיעה מהודקים במעבה היער היפה.

טיול ינואר 2024 - רמות מנשה בחורף

ביום חורף שטוף שמש יצאנו אל הדרכים המבוצבצות לחזות בירוק הבוהק של השדות והחורש ובפריחה העונתית המרהיבה בחלק המזרחי של רמות מנשה.

טיול דצמבר 2023 - ים המלח, מעלה יאיר וסדום

אין כמו תחילתו של החורף לטיול במדבר יהודה, בואך ים המלח. הגשמים המועטים עוד לא הצליחו להנביט את זרעי אשתקד ואנו מטיילים במדבר צהוב נורא הוד, ובמזג אויר קריר ונעים.

יצאנו מערד וטיפסנו אל מצפה זוהר, פסגה גבוהה המציעה נוף קדומים של דרום מדבר יהודה וים המלח. צהוב המדבר מתנגש אם הכחול הבוהק של ים המלח ומזמן מראה נהדר.

טיול נובמבר 2023 - נחל אלכסנדר וצפון עמק חפר

ושוב יצאנו ביום סתיו שטוף שמש לטייל בשטח, והפעם לאורך נחל אלכסנדר וצפון עמק חפרנחל אלכסנדר, הנשפך לים התיכון על יד מושב מכמורת, מנקז את כל האזור המערבי של צפון השומרון. יצאנו לדרך בסמוך לחוף בית ינאי על יד כביש 2, עברנו מתחת לגשר החדש שנבנה לאחרונה ונכנסנו לשמורה.

טיול אוקטובר 2023 - אל הכרמל, כולל מעלה המוחרקה

ביום סתווי נעים אך אביך, יצאנו להתאוורר באזור הכי פחות מופגז, הר הכרמל. חבורת ג'יפאים קצת קשישים (המבוגר בחבורה כבן 86), שלמרות שהם כבר מעבר לגיל בו עושים מילואים, רבים מהם התנדבו לסייע במאמץ המלחמתי, ולקחו להם יום אחד להתאווררות ממצוקות הימים האלה.

טיול ספטמבר 2023 - מנתניה אל נהר הירקון

לא, זו לא טעות. יש מסלולי טיולי שטח באזור המרכז. נכון שלא נמצא שם הרים ותהומות, מדרגות סלע ודרדרות אבנים, אבל לפעמים נאלץ לגלות כישורי עבירות במקומות בהם תושבי האזור הקימו בריקדות על הדרכים.

טיול אוגוסט 2023 - מהגלבוע לדרום עמק המעיינות

בחודשים יולי ואוגוסט חם...  ממש חם, ואנחנו בחרנו לצאת לארבעה טיולים רצופים דווקא בעמק המעיינות...

הפעם אספר על הטיול השלישי (מבין הארבעה), מהר הגלבוע לדרום עמק המעיינות.

טיול יולי 2023 - מכתש רמון והר הנגב

את הטיול הזה עשיתי, למען האמת, בחודש יוני, אבל מה זה משנה? בתחתית המאמר אפנה אתכם לכל מאגר הטיולים (פלייליסט) שלי ביוטיוב.

יצאנו למדבר לשלושה ימים. המפגש היה בתל עבדת, ממנו המשכנו מערבה לנחל עבדת...

טיול יוני 2023 - מגזית לרמת סירין, שרונה, נחל יבנאל ועמק הירדן

יצאנו בבוקר אביבי מצומת גזית  לאורכו של נחל קמה אל מעיין שדמות דבורה על שביל החמישה. המעיין נמצא על יד בית המשאבה הישן של מושב שדמות דבורה והמים נקווים בבריכת אבן בנויה וצלולה המזמינה את המבקרים לטבילה מרעננת במימיה

טיול מאי 2023 - מבת שלמה לנחל עירון

האמת, חודש מאי היה עמוס פעילות ואירועים ולכן לא הספקתי להכין סיכום מטיול אחרון. אבל כדי לא לאכזב אני מפרסם טיול אביבי ומעניין שטיילתי בחודש מרץ ועדיין לא פרסמתי.

טיול אפריל 2023 - מגיתית לחמרה - צפון השומרון

התירוץ היה פריחת אירוס השומרון על יד הפילבוקס שאחרי צומת תפוח. ואכן, פריחה מדהימה, לא רק שם ולא רק אירוס השומרון. ראינו גם שפע פרגים, חלמית זיפנית, לשון הפר, דרדרית מצויה, שפרירה קשקשנית ועוד ועוד.

טיול מרץ 2023 - מכמון לנחל חלזון ויער אחיהוד

את האביב חגגנו החודש בטיול (כמעט) מים אל ים. בבוקר הטיול צפינו אל נוף הכנרת עם מצוק ארבל, ובסיומו צפינו אל עמק זבולון והים התיכון

טיול פברואר 2023 - נחל תנינים, חורשן ונחל דליה

בבקר אביבי צונן יצאנו אל הנוף הירוק של נחל תניניםחורשן ונחל דליה להנות מהאויר והאווירה ובדוק את מצב הפריחה. מצומת בית חנניה גלשנו אל דרך העפר המלווה את נחל תנינים למרגלות כתף הכרמל אל "המחצבה הישנה שהתעטפה באור כסוף" (אהוד מנור/ נחל תנינים)

טיול ינואר 2023 - לקראת פריחה - עמק יזרעאל

יצאנו בבוקר חורפי שטוף שמש לבדוק הפרחה הרקפת, הנצו הכלניות. התחלנו את הטיול בגן הרקפות במגדל העמק ושמחנו למצוא שם מרבדים קטנים של פרחי רקפת רעננים, ואפילו עירית גדולה אחת. משם נסענו....

טיול דצמבר 2022 - אל צפון הבקעה

דרך אלון, הכביש שנסלל בשומרון מצומת כפר אדומים על כביש 1 בדרום ועד צומת מחולה בו הוא מתחבר אל כביש 90, מזמן נופים ואתרים מעניינים. מצומת מחולה דרומה תעברו על יד הישובים רותם, משכיות, חמדת, רועי ובקעות. הפעם יצאנו לטייל באזור הזה.

טיול נובמבר 2022 - אל עמק האלה והרי חברון

מבין טיולי חודש נובמבר 2022 בחרתי לספר על הטיול לעמק האלה ולשלוחות המערביות של הרי חברון. אזור זה העמוס בסיפורי מורשת מהקרב בו גבר דוד על גולית הפלישתי ועד סיפורה העצוב של שיירת הל"ה שהלכה לסייע לישובי גוש עציון הנצורים בשנת תש"ח.

טיול אוקטובר 2022 - מדבר יהודה וים המלח

יצאנו לטיול סופ"ש עם עשרה רכבי שטח לחוות את נופי מדבר יהודה וים המלח בתוספת אתגרים קטנים, שייט בקיאקים וביקור באתרי נצרות מעניינים.

את הטיול התחלנו בערד, עיר מדברית יפהפיה,....

טיול ספטמבר 2022 - נחל פולג ודרום השרון

איזור המרכז אינו מועדף לאחרונה לטיולים ברכבי שטח, בעיקר מפני שגופים שונים וחקלאים חוסמים דרכים בשערים, מחסומים ותלוליות עפר. ובכל זאת יצאנו בספטמבר עם חבורת "בשטח עם שייקה" לטייל בדרום השרון

טיול יולי 2022 - בעקבות שביל הסנהדרין מטבעון לשפרעם עם המוביל לאור נבו

גלתה סנהדרין… מלשכת הגזית לחנות ומחנות לירושלים, ומירושלים ליבנה, ומיבנה לאושא, ומאושה ליבנה, ומיבנה לאושה, ומאושא לשפרעם, ומשפרעם לבית־שערים, ומבית־שערים לציפורי, ומציפורי לטבריא

יצאנו בעקבות מושבי הסנהדרין בהובלת לאור נבו - ג'יפון נעים

שבת 25.6.22 - מתל יזרעאל אל מרומי הגלבוע

חוזרים לטייל והפעם להרי הגלבוע. מתל יזרעאל עם ארמון המלכים, סיפורי התנ"ך, שירים ונוף העמק לעין יזרעאל ומשם אל מרומי הגלבוע, הר גיבורים, אנדרטת השבעה, כתף שאול והר ברקן.

טיול מאי 2022 - מדבר יהודה וצפון הערבה

יצאנו בתחילת חודש מאי לטיול בן יומיים באזור ים המלח. מזג אויר מושלם וחברים טובים.

טיול אפריל 2022 - גבול הצפון גליל עליון

יצאנו בבוקר אביבי לראות נופים נפלאים ושרידי פריחה בגליל העליון לאורך גבול הצפון.  המפגש היה באתר ההנצחה לשיירת יחיעם, אירוע טראומתי שהתרחש במרץ 48 בו נפלו 47 מאנשי השיירה. כאן סיפרנו על המקרה ואף שרנו שירי שיירות.  ביקרנו גם בטחנת הקמח העתיקה שבמקום ושרנו על בת הטוחן.

טיול מרץ 2022 - בקעת הירדן

חודש מרץ הוא החודש המומלץ לטיול במורדות השומרון ובקעת הירדן. הבוטנאים טוענים שאזור זה הוא העשיר ביותר בארץ במספר מיני הפרחים ליחידת שטח. שיא הפריחה בשילוב הנוף ההררי והבקעה הירוקה מהווים חוויה מפעימה למטיילים.

טיול פברואר 2022 - נחל דישון ובקעת יחמור

עכשיו, ממש אחרי ימי הגשם, זה הזמן לצאת לחזות בזרימת הנחלים ובפריחת האביב.  יצאנו ביום חול יפה לנשום אויר גלילי בנחל דישון ובבקעת יחמור. בזמנים כאלה טוב יותר לטייל בימי חול, מי שיכול, ולהימנע מפקקי התחבורה בדרכים וגם בשבילים.

טיול ינואר 2022 - נחל יששכר וגבעת המורה

במזג אויר נפלא, באויר קריר, שמיים כחולים מעל, והמון ירוק רענן מסביב, יצאנו לטייל בנחל יששכר ובגבעת המורה. נכון, הפריחה עוד לא בעיצומה, אבל הכל ירוק וגם הפרחים שקצת הקדימו את זמנם מרחיבים את הלב.

שבת 29.1.22 - טיול רכבי שטח נופי כרמל - מצפור כרמל, נחל רקפת, שביל היערנים מוחרקה ועוד

אל הכרמל בנוף חורפי משגע עם תחילת הפריחה, נחל רקפת, מוחרקה, שביל היערנים, אנדרטת דוד אייזן וגבעת ההגנה.

הטיול ילווה בקטעי שירה ונגינה עם הדרכה מקצועית

טיול חודש דצמבר 2021 - מבקעת נטופה לרכס תורען

דווקא לאחר הגשם יצאנו, חבורת ג'יפאים, לבדוק הקלו המים בבקעת נטופה. ובכן, לא קלו בכלל.

ובכל זאת נהנינו מיום חורפי שטוף שמש עם מזג אויר נהדר.

טיול חודש נובמבר 2021 - מצומת עתלית ובית לזרוביץ ליער עופר וכרם מהר"ל

יצאנו בתחילת החורף במזג אויר אביבי לגמרי לטייל בחלק המערבי של הכרמל. עלינו להר דרך עין הוד וניר עציון, טיפסנו לערוץ נחל מערות וביקרנו גם ביער עופר.

טיול אוקטובר 2021 - ממגידו דרך הגלבוע אל עמק המעיינות

עמק יזרעאל בסתו, עצים מתחילים להשליך עליהם, שדות חרושים וזרועים ממתינים ליורה ולגשמי הברכה, האבק עדיין מיתמר מהדרכים וזה הזמן לצאת לטייל בעמק ובהר.

טיול חודש ספטמבר 2021 - נחל מחניים ורמת הגולן

הפעם אספר על טיול עם קבוצת "בשטח עם שייקה", קבוצה חביבה שמטיילת יחד מדי שבוע כבר שנים רבות.

טיול חודש אוגוסט 2021 - רמת סירין

רמת סירין היא רכס בגליל התחתון התחום מדרום בנחל תבור ומצפון בנחל יבנאל. ממזרח משתפלת הרמה אל בקעת יבנאל ומזמנת נוף מפעים של בקעת יבנאל, הכנרת ועמק הירדן. ממערב ליוותה אותנו לאורך כל הדרך כיפתו העגלגלה של הר תבור.

טיול החודש יולי 2021: לכרמל - נחל רקפת, מוחרקה, גבעת ההגנה ועוד...

בסוף שבוע מעונן יצאנו לראות ענן ועננת בהר הכרמל ובעוד כמה דברים. ההר הירוק כל ימות השנה קיבל את פנינו בחורשותיו הירוקות, בנופיו המופלאים ובאוירו הצח.

טיול החודש יוני 2021: רמות מנשה ממגידו ליוקנעם

יוני 2021, שבת בבוקר, מפגש בדלק מגידו, עם מיה, רחלי, טומי, אלי, דליה, רונית, צבי, ניסים, חני, ערן ומשפחתו ועוד חברים, ובסך הכל ששה רכבים מוכנים למסע.  פנינו ישר לשטח וחצינו במים את נחל קייני הטובל בחורשת אקליפטוסים עבותה. שם על שפת הנחל...

טיול החודש מאי 2021: דו-יומי למאגורות הנחש הצמא, מכתש רמון והקניון הלבן

בחודש מאי יצאנו לטיול של יומיים בנגב. ביום הראשון הדרמנו לתחילת המסלול בשדה בוקר ונסענו דרך נחל חווה ונחל נפחא אל מאגורות הנחש הצמא. משם, דרך ציר הנפט אל מעלה נח (כשמו כן לא הוא, כמאמר הגשש החיוור) ולמטה אל מכתש רמון. היום השני הוקדש לנחל פארן המערבי והקניון הלבן.

טיול החודש אפריל 2021: מחמדיה ונחל יששכר אל גבעת המורה

יצאנו ביום אביבי שטוף שמש אל נופי רמת יששכר הירוקה.  רמת יששכר (או רמות יששכר) הוא תא שטח שגובל מדרום עם עמק חרוד, מצפון עם נחל תבור, ממערב עם גבעת המורה וממזרח עם עמק הירדן. הנוף של המסלע הגעשי בנוי גבעות עגולות ויובלי נחלים המתנקזים אל נחל יששכר הזורם אל הירדן.

טיול החודש מרץ 2021: טיול למצוק ההעתקים וים המלח

בפסח כל הכבישים היו פקוקים, אלפי מכוניות חנו לאורך הדרכים על יד אתרים מבוקשים, ורק מטיילי רכבי השטח נהנו ממרחבים פתוחיםטבע שקט, נופים קסומים וחופש אמיתי. הפעם טיילנו לים המלח אל מצוק ההעתקים...

טיול החודש פברואר 2021: בעקבות השלג אל מלכות החרמון

לכבוד השלג ש"צנח כאן לפתע" אביא הפעם את סיפורו של השיר "מלכות החרמון", שנכתב בידי יובב כץ והולחן על ידי אפי נצר. זהו אחד השירים החביבים ביותר בערבי זמר ובין אוהבי השירה בציבור.