טיול אוקטובר 2022 - מדבר יהודה וים המלח

יצאנו לטיול סופ"ש עם עשרה רכבי שטח לחוות את נופי מדבר יהודה וים המלח בתוספת אתגרים קטנים, שייט בקיאקים וביקור באתרי נצרות מעניינים.

את הטיול התחלנו בערד, עיר מדברית יפהפיה, ממנה יצאנו דרומה לכיוון מצפה זוהר, המזמן תצפית מלאה על העיר וגם אל ים המלח. מראש זהר גלשנו אל מצוקי נחל חימר ושעטנו על הגבעות הצבעוניות שעל גדתו הצפונית. לאחר נסיעה בדרכים מדבריות עם נוף מדהים חצינו את כביש ערד-ים המלח על יד צוק תמרור והמשכנו במישור צפונה אל מצפה בוקק.

מצפה בוקק נישא על קצה מצוק ההעתקים מעל עין בוקק ואזור המלונות, ומציג תמונה יפהפיה של ים המלח וחופיו ממעוף הציפור, כאשר מצוק נמוך מספק פינת תצפית מוצלת בשעות הצהרים ומאפשר תצפית נהדרת בשילוב הפסקה לארוחת הבוקר.

לאחר ארוחת הבוקר המאוחרת במצפה עין בוקק המשכנו צפונה אל מעלה יאיר המפורסם. מעלה יאיר נפרץ בשנת 1959 על ידי סרן יאיר פלד ז"ל, מפקד סיירת הצנחנים. המעלה הוא היחיד בין כביש ערד-ים המלח לבין צוקי דרגות המאפשר מעבר ממרומי מצוק ההעתקים אל חופו של ים המלח בהפרש גבהים של 400 מטר. אכן מעלה מאתגר ומעניין לרכבי שטח.

את הלילה בילינו באנ"א מצדה המציע חדרים נעימים וארוחות עשירות ומגוונות למטיילים במחירים נוחים.

את היום השני פתחנו בארוחת בוקר ושייט קיאקים במימי ים המלח על יד קיבוץ מצפה שלם, שייט מעט מאתגר לאורך חופו המפורץ של ים המלח, שארך כשלוש שעות.

לאחר השייט נסענו להתקלח באתר הטבילה הנוצרי קאסר-אל-יהוד, בו על פי המסורת הנוצרית, הטביל יוחנן המטביל אצ ישוע הנוצרי במי הירדן, וזהו מקורו של מנהג הנוצרים לערוך לתינוקות הטבלה. הגענו למקום כדי להנות ממקלחות העומדות לרשות המבקרים וכדי להכיר את האתר המעניין שהיה סגור למבקרים עד לפני שנים אחדות מסיבות בטחוניות, וכיום הוא מטופח ונגיש לצליינים השואפים ללכת לטבול בירדן בעקבות אדונם.

מקאסר-אל-יהוד דילגנו מרחק קצר למנזר דיר חג'לה המוקדש לקדוש, הנזיר ג'רוסימוס שהתיידד במקום, על פי המסורת, עם אריה וחיות אחרות במאה בחמישית לספירה. במנזר מפעל פסיפס מעניין, כנסייה עתיקה ועוד עוד.

לאחר הביקור המשכנו, עייפים אך רעבים, למסעדת ME CASA שבכניסה לישוב ורד יריחו, לארוחת צהרים לפני פיזור.

והסיכום, כרגיל, בסרטון המצורף.

מידע על טיולים ופעילויות נוספות, התקשרו לאיתי 052-2971119 או שלחו הודעה דרך צור קשר

שפע נושאים לשירה בציבור, הרצאות מזומרות וטיולים מזמרים בהנחיית ד"ר איתי פלאות

לפרטים שלחו הודעה בצור קשר או התקשרו 052-2971119

לכרטיס ביקור דיגיטאלי לחצו כאן.

אולי יעניין אותך לקרוא גם על...

טיול ספטמבר 2022 - נחל פולג ודרום השרון

איזור המרכז אינו מועדף לאחרונה לטיולים ברכבי שטח, בעיקר מפני שגופים שונים וחקלאים חוסמים דרכים בשערים, מחסומים ותלוליות עפר. ובכל זאת יצאנו בספטמבר עם חבורת "בשטח עם שייקה" לטייל בדרום השרון

להמשך קריאה
טיול יולי 2022 - בעקבות שביל הסנהדרין מטבעון לשפרעם עם המוביל לאור נבו

גלתה סנהדרין… מלשכת הגזית לחנות ומחנות לירושלים, ומירושלים ליבנה, ומיבנה לאושא, ומאושה ליבנה, ומיבנה לאושה, ומאושא לשפרעם, ומשפרעם לבית־שערים, ומבית־שערים לציפורי, ומציפורי לטבריא

יצאנו בעקבות מושבי הסנהדרין בהובלת לאור נבו - ג'יפון נעים

להמשך קריאה
טיול מאי 2022 - מדבר יהודה וצפון הערבה

יצאנו בתחילת חודש מאי לטיול בן יומיים באזור ים המלח. מזג אויר מושלם וחברים טובים.